
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ PROGRAMI (TIP VE SAĞLIK BİLİMLERİ BAŞVURABİLİR)
Başlangıç Tarihi: 14.02.2025
Bitiş Tarihi: 16.02.2025
Eğitmen: Doç. Dr. Gökhan ILGAZ, Doç. Dr. Gül GÜLER, Dr. Öğr. Üyesi Aslı KARTOL, Dr. Şenay Ozan Deniz, Dr.Öğr.Üyesi Yar Ali Mete
Eğitimin Amacı: Eğiticinin Eğitimi, profesyonel eğitmenlerin bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla tasarlanmış bir programdır. Katılımcılar, etkili sunum teknikleri, iletişim becerileri, grup yönetimi ve değerlendirme yöntemleri gibi alanlarda yetkinlik kazanır. Teori ve pratiği birleştiren program, atölye çalışmaları, grup tartışmaları ve rol oyunları ile uygulamalı öğrenme imkânı sunar. Katılımcılar, düzenli geri bildirim alarak yöntemlerini iyileştirir ve yenilikçi yaklaşımlarla eğitimde teknoloji kullanımını öğrenir. Bu program, eğitmenlerin sadece etkili değil, ilham veren liderler olmalarını sağlar.
Eğitimin İçeriği:
Eğitimler toplam 20 saat ve yüz yüze gerçekleştirilecektir. Eğitim sonunda ölçme değerlendirme yapılarak başarılı olanlara TUSEM onaylı sertifika verilecektir.
Öğretim İlke ve Yöntemleri : Bu modülde öğrenci merkezli eğitim hedef alınarak, eğiticilerin öğretim-öğrenme ilkeleri, program geliştirme, hedef ve amaç belirleme, amaçların sınıflandırılması, içerik belirleme ve düzenleme, eğitim durumlarının düzenlenmesi, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri konularında bilgi kazanması amaçlanmaktadır.
Ölçme ve Değerlendirme : Bu modülde, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramların yanı sıra bir ölçme aracında bulunması gereken özellikler olan güvenirlik, geçerlik ve kullanışlılık kavramları üzerinde durulacaktır. Ardından, öğrenci başarısının süreç ve sonuç odaklı belirlenmesinde izlenecek yolların neler olduğu aktarılacaktır. Eğiticinin, öğrenci başarısını ortaya koymak için hazırlaması gereken testlerde dikkat etmesi gereken noktaların neler olduğuna yer verilecektir. Sürecin öğrenci merkezli yürütülmesinde ölçme ve değerlendirmenin rolü üzerinde durulacaktır. Ayrıca modülün uygulama bölümünde eğiticilerden farklı soru tiplerinde örnekler hazırlanması istenecek ve hazırlanan soru örnekleri üzerinde tartışılacaktır.
Eğitim Psikolojisi : Bu modülde eğitim ve öğretim faaliyetlerinin başlatıcısı yürütücüsü ve uygulayıcısı olan öğretmenlerin öğrenme ortamında hitap ettiği öğrencilerin gelişimsel özelliklerini bilmesine ve öğrenme ortamında öğrenenlerle etkili iletişim kurmak, etkili öğretim yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek üzere gelişim ve öğrenme psikolojisine ilişkin kuramsal temeller gözden geçirilecektir.
Öğretim Teknolojileri : Bu modülde eğiticilerle birlikte eğitim teknolojisi alanında yer alan temel kavramlara ve öğretim teknolojilerine odaklanılacaktır. Bu kapsamda öğretim teknolojisinin kapsamı, görsel tasarım ilkeleri, çoklu ortam tasarım ilkeleri ve bilişsel yük konularına yer verilecektir. Bunlarla birlikte Web 2.0 ve üretken yapay zekâ araçları kullanılarak öğretim materyali hazırlama konusunda uygulamalar gerçekleştirilecektir. Bu uygulama kapsamında eğiticilerin yer verilen kuramlar perpesktifinde Web 2.0 araçlarını kullanarak öğretim materyalleri hazırlarına olanak verilecektir. Bu modül kapsamında gerek kuramsal bilginin aktarılmasında gerekse uygulamanın gerçekleştirilmesinde öğrenci merkezli yaklaşım çerçevesinde uygun öğretim yöntemleri kullanılacaktır.
Sınıf Yönetimi : Bu modülde; öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler, sınıf ortamı ve grup etkileşimi, sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama, sınıf içinde zaman kullanımı, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, olumlu, öğrenmeye uygun öğrenci merkezli bir ortam yaratma, sınıf içinde karşılaşılan davranış problemleri ve bunlara karşı geliştirilecek önlemler gözden geçirilecektir.
Eğitime Kimler Başvurabilir:
Tıp ve Sağlık Bilimleri alanında çalışan akademisyenler
Eğitim Süreci:
Öğretim İlke ve Yöntemleri 4 saat
Ölçme ve Değerlendirme 4 saat
Eğitim Psikolojisi 4 saat
Öğretim Teknolojileri 4 saat
Sınıf Yönetimi 4 saat
Gün ve Saatler:
Öğretim İlke ve Yöntemleri 14.02.2025 09.00 - 13.00 Doç. Dr. Gökhan ILGAZ (Derslik A9)
Ölçme ve Değerlendirme 15.02.2025 08.30 - 12.30 Doç. Dr. Gül GÜLER (Derslik A7)
Eğitim Psikolojisi 15.02.2025 13.30 - 17.30 Dr. Öğr. Üyesi Aslı KARTOL (Derslik A7)
Öğretim Teknolojileri 16.02.2025 08.30 - 12.30 Dr.Şenay Ozan Deniz (Bilgisayar Lab-2)
Sınıf Yönetimi 16.02.2025 13.30 - 17.30 Dr.Öğr.Üyesi Yar Ali Mete (Derslik A7)
Açıklama:
Kontenjan: 40 kişidir.
Yer: Eğitim Fakültesi, Mehmet Akif Eğitim Binası